علی احمدی در تاریخ ۵/۸/۱۳۳۹ در خانواده ای مذهبی در روستای “بیارجمند” از توابع شاهرود به دنیا آمد.در دوره کودکی پر جنب و جوش و در هفت سالگی برای تحصیل دوره ابتدایی وارد دبستان حافظ روستا شد. در سال ۱۳۵۱ این دوره را به پایان رساند و همراه خانواده اش به شهر گرگان مهاجرت کردند. دوره راهنمایی تحصیلی و دبیرستان را در این شهر ادامه داد. به علت فشارهای اقتصادی آن دوران در کنار تحصیل اوقات فراغتش را به کار در داروخانه اختصاص داده بود. از نظر اعتقادی به نماز اول وقت بسیار اهمیت میدادو در مجالس مذهبی شرکت می کرد. فعالیت های سیاسی خود را همزمان با شروع انقلاب آغاز کرد و از نظر تحصیلی دیپلم خود را در سال ۱۳۵۸ با نمره عالی ۱۸ اخذ کرد.
علی احمدی در تاریخ ۲۱/۶/۱۳۶۰ به عضویت سپاه در آمد و آموزش نظامی را در اردوگاه منجیل استان گیلان به اتمام رساند و به مدت شش ماه به مناطق مختلف کردستان اعزام شد. بعد از آن نیز به مدت سه ماه در جنگل های آمل و قائمشهر برای سرکوبی ضد انقلاب مأمور شد.
علی احمدی بنا به سفارش خانواده با دختر عمویش ازدواج و زندگی ساده خود را شروع کرد. وی مدتی را در سپاه گرگان مشغول خدمت بود و از مورخ ۳۰/۴/۱۳۶۰ به عنوان پزشکیار به قرارگاه خاتم اعزام گردید. پس از بازگشت از منطقه جنگی به عنوان مسئول بهداری سپاه گرگان منصوب شد. در همین سال صاحب اولاد دختر شد و مشرف به بیت الله الحرام گردید. در عملیات والفجر ۴ شرکت کرد و از ناحیه دست راست مجروح و دچار موج گرفتگی نیز شد. بعد از بهبودی نسبی مجدداً به جبهه رفت و در سال ۱۳۶۳ از ناحیه زانوی راست مجروح شد. در اواخر سال ۱۳۶۴ مجدداً به جنوب رفت و در اواخر ۱۲/۱۲/۱۳۶۴ به شهادت رسید.

وصیتنامه

خداوند خطاب به تمام انسان ها می فرماید: تو ای انسان که از آب گندیده خلق شده ای و هی اخم و تخم می کنی و غرور نشان می دهی، اگر راست می گویی نگذار موهایت سفید شود، نگذار گوشهایت کر شود و یا موهای تو بریزد، قیامت روزی است که حقایق فهمانده می شود و عظمت خلقت معلوم می گردد و عریان محشور می شوید، علت اینکه بلعم باعو را سگ شد چه بود؟ چون لحظه ای او را به خودش واگذاشت. چه سندی داریم مبنی بر اینکه پاک از دنیا می رویم.
کسی که در این دنیا سنگدل باشد در آن دنیا ترسناک است،”هر که در این بزم مقرب تر است، جام بلا بیشترش می دهند”. امام جعفر صادق (ع) می فرماید: فقها امنای رسول و امانتدار پیامبرانند.
در روز قیامت خداوند از شما انسان ها می پرسد: مگر برای شما حجت نفرستاده ایم پس چرا مشرکین و ملحدین را ولی گرفته اید.